12 juli 2013

13 VECKOR

KULL 2 - SHENZI

12 juli 2013, bebisarna blir idag 13 veckor – TRE månader!

Jag klagar ju titt som tätt på hur svårt det är att fota mina hjärtan... Förstå då lyckan när jag lyckades (sista dagen) få till denna helt underbara bild!!
Från vänster - Mile, Sanibel, Shenzi, Baby och Grace

Så var vi inne på den 13e veckan med allt vad det betyder. Idag är det veterinärbesök som står på schemat. De små ska få vaccineras för andra gången, det är dags för chippning samt att dem ska veterinärbesiktigas. Imorgon är det dags för Baby att flytta hemifrån, hon blir den första som får sin nya familj. Som jag har berättat för Babys nya matte så är hon inte den lättaste att fota, det är så mycket bus i denna lilla dam samt att hon är väldigt mammig – så fort Shenzi börjar låta minsta lilla så ”flyger” Baby dit. Men jag hoppas att det blir i alla fall en fin ”sista” bild på henne innan hon flyttar ifrån oss. Igår fick jag i alla fall fotat alla fyra tillsammans. Insåg även då att jag inte lyckats med det nästan alls sedan dem var en vecka gammal. Helt galet!

Nästa vecka så blir det ett nytt inlägg med enbart tre katter (tror jag) då Grace flyttar nästa helg och Sanibel strax efter. Mile, min söta kille letar fortfarande efter sin familj.

Vikt-ligan vinner denna veckan Baby – igen! Verkar som hon äter upp alla sina syskons mat. Sötnosan

Mirrali’s GRACE – Brunmaskad hona. 1270g tretton veckor gammal. TINGAD


Mirrali’s BABY – Lilamaskad hona. 1454g tretton veckor gammal. TINGAD 

 

Mirrali’s SANIBEL – Chokladmaskad hona. 1185g tretton veckor gammal. TINGAD


Mirrali’s MILE – Brunmaskad hane. 1220 tretton veckor gammal. LETAR EFTER SIN FAMILJ


 

Mile och Grace
 

12 juli 2013 – tretton veckor 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress