8 augusti 2015

1 DAG

KULL 4 - SHENZI

Shenzi lämnar nu sina små någon minut åt gången så då får man passa på och ta bilder.
 
Jag var på en USA Roadtrip i sommar och eftersom jag brukar hålla mig till geografi eller natur med mina bebisnamn så tyckte jag att roadtripen fick bli inspiration till denna kull. Jag var övervägande i Kalifornien så namnen kommer i från denna fantastiska delstat. Tack till mamma för hjälp med två av namnen :)
 
Låt mig därför nu presenterna Shenzi's fjärde kull. I ordningen dem föddes på:
Storasyster får "huvudnamnet" CALI (Från California - lite roligare är den svenska versionen om jag får säga det själv)
 
 
 
Trinity föddes som nummer två och är fortfarande en tös så vitt jag kan se. Hon är lite långsam med maten får jag erkänna. Detta kan bero på att hon lika gärna suger på min hand, sin mammas tass eller filten hon ligger på som sin mammas tutte där maten finns. Men med lite hjälp ska hon nog lära sig.
 
 
 
Sanoma med sin fantastiska accessoar fick mitt favoritnamn, Sanoma är ett vindistrikt i norra Kalifornien och är helt fantastiskt, lite unikt. Därför ska såklart min speciella bebis få just det namnet! (Sanoma är en tös)
 
 
 
Denna going är Holly (Namn från Hollywood) där jag hade några riktigt goa dagar som avslutade vår resa och jag tycker Holly är ett underbart namn och vill ge min Minsting detta namn.
 
 
 
Sist och fortfarande störst (först över 100g) har vi den enda killen i familjen, det blir tufft att växa upp med bara tjejer så det är skönt att se att han redan tar för sig. Jag hade först tänkt döpa han efter min favorit stad, (San) Fransisco men då fick jag Diego till mig - HUR fint är inte det namnet? Sen går inte själva staden, San Diego av för trissor heller så namnet passar perfekt.
 
Kullen består alltså av:
Cali
Trinity
Sanoma
Holly
Diego
 
Varmt välkomna till världen och till vår familj!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tomine

Åhh! Nu är då äntligen bebisarna här. Varmt lycka till med den nya kullen och grattis till mamma Shenzi! :)

Svar: Ja dem är för goa, och som dem växer :) Stort tack!
Linda Ekman

Liz

Vilka bra namn på småttingarna.
Tänk att det blev 5 stycken, duktiga Shenzi som tar hand om dem så bra, en superhona.

Ska bli spännande att få se hur de utvecklas.

Kram och lycka till!

Svar: Tack snälla :) Hon är helt fantastisk. Ska bli kul att få visa bebisarna för er. Tack igen för Wizard Liz!Kram
Linda Ekman

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress