Idag den 10 maj 2013 fyller bebisarna fyra veckor och det växer så det knakar. I och med att fyra veckor började närma sig, vikten gick stadigt upp och storleken på de små kändes bra så var det igår dags att ställa fram bebismat samt en låda. Först förstod de små inte alls vad maten skulle vara bra för, mamma Shenzi höll sig dock väldigt nära och var redo att hugga in så snart jag vände bort blicken. Till sist fick jag i Mile och Grace lite grann och det var då dem upptäckte hur gott det faktiskt var. Mile och Grace har nu alltså börjat äta lite smått, de två andra är inte intresserade alls. Lådan som ska hjälpa deras mamma så att hon slipper hjälpa dem vill alla behov är inte alls av intresse. Sanden i den går bra att gnaga på men att kissa i den? Glöm det! Men än ger jag inte upp, innan dem fyller fem veckor ska jag nog ha lyckats få lådan att verka spännande.

Nu lite info kring vad Grace, Baby, Sanibel och Mile hittat på den senaste veckan.

Vad har hänt i veckan och vikt;

Mirrali’s GRACE – Trötter Grace som alltid ligger längst i lådan när dem andra springer upp. Äter bebismat och tycker det är riktigt kul att ligga bredvid matte i soffan. Brunmaskad hona. 334g fyra veckor gammal.

Mirrali’s BABY – Denna tös Älskar MIRANDA – Min andra stora hona. Hon följer spänt efter Miranda i det mesta hon gör, ska Miranda dricka vatten? Ja då sitter Baby bredvid och tittar på. Hoppas Miranda in i bolådan? Ja men då ska Baby in dit också. Lilamaskad hona. 291g fyra veckor gammal.

Mirrali’s SANIBEL – Sanibel är min lilla gullunge, så kelig och så redo på bus. Hon klättrar alltid först upp i soffan om jag ligger där och hon tycker det är riktigt kul att bita på sina syskons svansar. Så ifall någon av mina små får något fel på svansarna så vet jag vems fel det är. Chokladmaskad hona. 314g fyra veckor gammal.

Mirrali’s MILE
– Världens finaste Mile-gos. Han är så super mysig, både med mamma Shenzi och med mig. Denna lilla kille som börjar få fart på vikten tycker galet mycket om bebismaten – kan man kanske se ett samband? Brunmaskad hane. 246g fyra veckor gammal.


Trötta Grace - sist i lådan som alltid
 

Baby som följer Mirandas minsta steg.
 

Sanibel på upptäcksfärd och tvättande på soffan.
 

Mile utanför bolådan efter maten.
 

10 maj 2013 – fyra veckor

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress