15 maj 2014

2 VECKOR

Allmänt

Tiden fortsätter att springa iväg och idag blev goingarna två veckor. Tydligen tycker mamma Shenzi att lådan är för småbarn och nu när bebisarna blivit så stora som två hela veckor så är det dags att flytta ut. Jag kan inte påstå att hon valde ett större boende men man får la börja någonstans. Just nu är jag mest glad över att jag hann täcka för så att de små inte kan krypa under soffan samt att dem har något varmt att ligga på... Shenzi har nämligen beslutat att det är mellan soffan och väggen som är den bästa platsen för nu. Pust
Nu börjar man se lite mer av färgerna (även om allt fortfarande känns väldigt oklart) och det verkar kunna bli en mysig mix av solida samt tabbymaskade bebisar. Lyckan är gjord!
Mysstund med mamma! Jag tycker man redan på denna bild ser att lilla blå pojken är minst men han är bannemig den coolaste killen! Grabbarna överlag är lite mer framåt men det kan bero på att dem öppnade sina ögon mycket snabbare än tjejerna. 
 
Jag har nu också kommit fram till namn för mina godingar. Killarnas namn kändes direkt rätt men tjejerna testar jag mig fram med lite fortfarande. Vill gärna se hela ögonen innan jag beslutar mig helt :) Jag brukar köra lite geografiskt tänk på mina kullar och denna gång gick jag lite outside the box och begav mig till månen och mina favorit namn som har med denna att göra. Bättre beskrivningar på namnen kommer när jag är 100% på vilken tjej som ska ha vilket namn.
 
Lite info om Lilla BLÅ:
Lilla Blå kommer få namnet Charon!  
Två veckor: 170g
Med sina 170gram väger han absolut minst i kullen men var snabbast med att öppna sina vackra blå först och han är absolut mest framåt. En riktig mysgrabb som med största sannolikhet blir solid Brun.
 
Lite info om Lilla Röd:
Lilla Röd kommer antagligen få namnet Luna!  
Två veckor: 223g
Lilla Röd har nu den självklart coolaste looken med sitt ett och ett halv öga. Hon ser så liten och oskyldig ut och man smälter när hon kommer fram mot ens hand och vill mysa. Känns som att tösen kommer bli bruntabby.
 
Lite info om Lilla Grön:
Lilla Grön kommer antagligen få namnet Theia!  
Två veckor: 211g
Lilla Grön är den av tjejerna som kommit längst när det gäller öppna ögonen. Det ser ut som att hon och Black Beauty kommer få samma färg eventuellt. Att gullnosan blir tabby känner jag mig ganska säker på, spana bara in hennes öron.
 
Lite info om Lilla Black Beauty:
Lilla Grön kommer antagligen få namnet Selene!  
Två veckor: 234g
Min lilla charmör, tjejen som snuffsar lite lätt när man håller upp henne mot kinden och som är så bedårande söt. Störst av alla i kullen är hon ockå och snart redo att se hela världen med två fina ögon. Tabby på alla tjejer verkar det som.
 
Lite info om Lilla Gul:
Lilla Gul kommer få namnet Olivin!  
Två veckor: 229g
Lilla Gul kommer definitivt få heta Olivin, när jag såg namnet kändes det såå rätt. Han är en väldigt ljus kille som eventuellt blir tabby och namnet klingade så väl när jag såg det. Grabben är näst störst i kullen och är förutom Charon lättast att urskilja i mängden.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress