9 oktober 2015

9 VECKOR

KULL 4 - SHENZI

Idag blir de små hela Nio veckor gamla, sjukt vad fort det går!
 
När de små nu blivit nio veckor så var det idag dags för ett besök hos veterinären och den första vaccinationen, jag/man gör två sådana innan flytt. Idag ska vi också ha avmaskning igen men det får bli till kvällen, vill inte bråka med dem allt för mycket. Småttingarna är lite trötta efter veterinärbesöket, ja för jösses vad folk la märke till dem. Dem är så söta att självklart ville alla titta och oja sig, jag kan ju bara hålla med och nöjt se på.
 
Lite kul var att alla bebisar var lite avvaktande inför att lämna buren hos veterinären, alla utom Trinity! Trinity är den av de små som är försiktigast här hemma men jösses vad hon tog för sig. Var ute på två sekunder och sprang runt. Då jag hade kattungar med mig så fick vi besök av två sköterskor, inte för att det behövdes utan för att dem ville titta på dem små. En av sköterskorna fastande direkt för Sanoma, tur för henne att hon redan är tingad annars hade hon lagt beslag på henne direkt.
 
Veckan bilder fick jag inspiration av från Cali som ställde sig på min väska i hallen, sen satte jag dit resten också och jag tycker det blev riktigt bra.
 
I veckan blev dem små också två månader!
 
CALI 9 VECKOR vikt: 1017g 
(Cali är en blå tjej som fortfarande letar efter sin familj)
 
 
TRINITY 9 VECKOR vikt: 768g 
(Trinity är en bruntabby-tjej som fortfarande letar efter sin familj)
 
SANOMA 9 VECKOR vikt: 983g 
(TINGAD)
 
 
HOLLY 9 VECKOR vikt: 1021g 
(Holly är en brun tjej som fortfarande letar efter sin familj)
 
DIEGO 9 VECKOR vikt: 1043g 
(TINGAD)
 
 
När mina små flyttar är den vaccinerade och chippade, dolda fel försäkrade i IF, avmaskade, registrerade med stamtavla i stjärnkatten och allt annat som gör dem redo för flytt den första veckan i november.
 
Vid intresse så nås jag lättast på [email protected]
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress